Versterk je communicatievaardigheden

Een interactieve training voor sociaal professionals voor het verbeteren van communicatieve vaardigheden en inzicht krijgen in denkpatronen en gedrag van cliënten

De training

In de (jeugd)hulp- en dienstverlening is effectieve communicatie van onschatbare waarde. Deze training biedt je de mogelijkheid krachtige technieken aan te leren om communicatie te verbeteren en de interactie met cliënten en collega’s te optimaliseren. De training is specifiek ontworpen voor professionals die hun communicatievaardigheden willen versterken en effectiever willen worden in het begeleiden en ondersteunen van anderen.

Onderwerpen

Wat kun je verwachten tijdens deze training?

  • NLP fundamentals: Ontdek de basisprincipes van NLP en leer hoe je ze kunt toepassen in jouw dagelijkse werkzaamheden;
  • Rapport opbouwen: Leer hoe je snel en effectief een sterke verbinding kunt opbouwen met cliënten en collega’s, waardoor vertrouwen en begrip worden versterkt;
  • Effectief communiceren: Verfijn je verbale en non-verbale communicatievaardigheden om helderheid te brengen in gesprekken en beter te kunnen afstemmen op de behoeften van anderen;
  • Doelgericht communiceren: Leer hoe je doelgericht kunt communiceren om duidelijke resultaten te bereiken en samen te werken aan positieve verandering;
  • Empathie vergroten: Ontwikkel het vermogen om je in te leven in de belevingswereld van anderen en leer hoe je empathie kunt gebruiken om de kwaliteit van je interacties te verbeteren;
  • Omgaan met weerstand: Ontdek strategieën om weerstand te herkennen en te hanteren, zodat je effectiever kunt omgaan met uitdagende situaties en weerstand kunt ombuigen naar samenwerking;
  • Conflictbeheersing: Leer hoe je conflicten kunt voorkomen en hanteren op een respectvolle en constructieve manier.

Trainingsvorm

Deze training wordt aangeboden door middel van blended learning. In de training wordt gebruik gemaakt van een combinatie tussen online leren en klassikale bijeenkomsten. Dat houdt in dat de theoretische kant van het onderwerp via online leren wordt gestimuleerd en de praktijk vooral aan bod komt tijdens de klassikale bijeenkomsten, met veel ruimte voor oefeningen, case study’s en feedback.

Resultaat

Na afloop van de training ben je in staat om op een empathische, respectvolle en doelgerichte manier te communiceren waardoor je de kwaliteit van de ondersteuning en begeleiding aanzienlijk kunt verbeteren. Met de opgedane kennis en vaardigheden vergroot je je professionele effectiviteit en draag je bij aan een positieve werkomgeving.

Accreditatie

Na het voltooien van alle verplichte onderdelen van de training ontvangen deelnemers een certificaat. Accreditatie voor deze training wordt aangevraagd bij Registerplein, SKJ, Kiwa en Bureau Wsnp.

€535,00

Vrijgesteld van btw

Datum: op aanvraag
Locatie:
nader te bepalen
Studiebelasting: 14 uur
Klassikale bijeenkomsten: twee dagen van 9:30 tot 16:30 uur (12 uur)
Voorbereiding: 2 uur
Niveau: mbo+ en hbo
Groepsgrootte: 8-12 deelnemers
Incompany en maatwerk: op aanvraag
Accreditatie: Registerplein, SKJ, Kiwa en Bureau Wsnp

De training

In de (jeugd)hulp- en dienstverlening is effectieve communicatie van onschatbare waarde. Deze training biedt je de mogelijkheid krachtige technieken aan te leren om communicatie te verbeteren en de interactie met cliënten en collega’s te optimaliseren. De training is specifiek ontworpen voor professionals die hun communicatievaardigheden willen versterken en effectiever willen worden in het begeleiden en ondersteunen van anderen.

Onderwerpen

Wat kun je verwachten tijdens deze training?

  • NLP fundamentals: Ontdek de basisprincipes van NLP en leer hoe je ze kunt toepassen in jouw dagelijkse werkzaamheden;
  • Rapport opbouwen: Leer hoe je snel en effectief een sterke verbinding kunt opbouwen met cliënten en collega’s, waardoor vertrouwen en begrip worden versterkt;
  • Effectief communiceren: Verfijn je verbale en non-verbale communicatievaardigheden om helderheid te brengen in gesprekken en beter te kunnen afstemmen op de behoeften van anderen;
  • Doelgericht communiceren: Leer hoe je doelgericht kunt communiceren om duidelijke resultaten te bereiken en samen te werken aan positieve verandering;
  • Empathie vergroten: Ontwikkel het vermogen om je in te leven in de belevingswereld van anderen en leer hoe je empathie kunt gebruiken om de kwaliteit van je interacties te verbeteren;
  • Omgaan met weerstand: Ontdek strategieën om weerstand te herkennen en te hanteren, zodat je effectiever kunt omgaan met uitdagende situaties en weerstand kunt ombuigen naar samenwerking;
  • Conflictbeheersing: Leer hoe je conflicten kunt voorkomen en hanteren op een respectvolle en constructieve manier.

Trainingsvorm

Deze training wordt aangeboden door middel van blended learning. In de training wordt gebruik gemaakt van een combinatie tussen online leren en klassikale bijeenkomsten. Dat houdt in dat de theoretische kant van het onderwerp via online leren wordt gestimuleerd en de praktijk vooral aan bod komt tijdens de klassikale bijeenkomsten, met veel ruimte voor oefeningen, case study’s en feedback.

Resultaat

Na afloop van de training ben je in staat om op een empathische, respectvolle en doelgerichte manier te communiceren waardoor je de kwaliteit van de ondersteuning en begeleiding aanzienlijk kunt verbeteren. Met de opgedane kennis en vaardigheden vergroot je je professionele effectiviteit en draag je bij aan een positieve werkomgeving.

Accreditatie

Na het voltooien van alle verplichte onderdelen van de training ontvangen deelnemers een certificaat. Accreditatie voor deze training wordt aangevraagd bij Registerplein, SKJ, Kiwa en Bureau Wsnp.

Meer informatie of advies?

Ben je op zoek naar advies of wil je meer informatie? Of heb je een vraag over de mogelijkheden van incompany en maatwerk?

Stel je vraag aan één van onze specialisten.

Daarom het Sociaal Opleidingsinstituut

Bettina
In ons werkveld zijn er voortdurend veranderingen op het gebied van wet- en regelgeving, daarom moet je up-to-date blijven. Ook veranderen de wetenschappelijke inzichten over het begeleiden van cliënten, daarom moet je je blijven ontwikkelen.
Ricky
De training heeft ons een goed overzicht gegeven van alle voorzieningen die er zijn en waar onze cliënten een beroep op kunnen doen. Er zijn nogal wat regelingen en iedere regeling heeft weer een andere doelgroep en andere criteria. Als je overzicht hebt, kun je hen beter helpen.
Sihem
Ik weet nu beter welke uitkeringen er precies allemaal zijn en wat de criteria zijn om daar een beroep op te kunnen doen. Bijvoorbeeld, wanneer komt iemand in aanmerking voor de WIA? Wat betekent de Participatiewet in de praktijk? Wat is er veranderd en wat betekent dit voor de cliënt?

Ervaringen

Wil je meer weten?

Vul hier je naam en e-mailadres in en je ontvangt van ons meer informatie

Direct inschrijven voor deze training

Op welke naam mag de factuur komen te staan?
Winkelmand 0
Laatst bekeken 0
Bedankt voor de aanvraag

Je kunt de brochure in PDF downloaden via onderstaande knop.

Wil je meer informatie of advies neem dan even contact op met 1 van onze specialisten