Klachtenprocedure

Het Sociaal Opleidingsinstituut (SOi) hecht waarde aan het leveren van kwalitatief goede producten en diensten. Echter, waar met en door mensen wordt gewerkt, kunnen misverstanden ontstaan of kunnen fouten worden gemaakt. Als u ontevreden bent over onze producten of diensten, laat ons dat dan zo spoedig mogelijk weten. 

Dit kan in de eerste plaats met een goed gesprek. Wij verzoeken u daarom eerst contact op te nemen met de contactpersoon van SOi, mevrouw A. Goené, voor telefonisch overleg over het probleem of voor het maken van een afspraak.

Formele schriftelijke klacht
Als uw probleem na een gesprek niet is opgelost of als dit zich niet leent voor een persoonlijk gesprek, kunt u een formele schriftelijke klacht indienen. U heeft twaalf maanden de tijd om uw klacht in te dienen, vanaf het moment dat uw klacht is ontstaan. 
Wij verzoeken u gebruik te maken van het klachtenformulier. Dit formulier kunt u sturen naar: klacht@sociaalopleidingsinstituut.nl.

Procedure
Binnen twee weken na het indienen van uw klacht ontvangt u een ontvangstbevestiging. Vervolgens wordt er informatie opgevraagd bij de medewerker(s) die tot het moment van de klacht verantwoordelijk was (waren) voor uw zaak of zaken. Eventueel wordt u om meer informatie gevraagd. Mevrouw Goené beoordeelt alle informatie, weegt de argumentatie van beide kanten en neemt een definitief standpunt in. U wordt schriftelijk geïnformeerd over het genomen standpunt.

Termijn
Er wordt een afhandelingstermijn van 4 weken gehanteerd. Als SOi de klacht niet binnen deze gestelde termijn kan afhandelen, wordt u binnen deze gestelde termijn op de hoogte gesteld, en wordt een nieuwe termijn aangeven voor de uitslag van het onderzoek. Alle klachten worden vertrouwelijk behandeld. SOi registreert de administratie van uw klacht en bewaard deze één jaar na afhandeling. U kunt tijdens de behandeling van uw klacht, maar ook daarna, uw gegevens opvragen uit de klachtenadministratie. 

Niet eens met het genomen besluit?
Als uw klacht ongegrond wordt verklaard en u bent het daar niet mee eens of als u het oneens bent met de voorgestelde oplossing, dan kunt u zich richten tot de beroepscommissie geleid door de mevrouw G. van de Ven. De beroepscommissie neemt in de regel binnen acht weken na ontvangst van uw bezwaar een besluit. Als dit niet mogelijk is, wordt u hiervan schriftelijk in kennis gesteld en wordt u geïnformeerd over de termijn waarbinnen het besluit genomen zal worden. De uitspraak van de beroepscommissie zal door SOi als bindend gezien worden. Eventuele consequenties worden binnen 14 dagen afgehandeld.

Winkelmand 0
Laatst bekeken 0